Underserk/ nattserk

20160710_171728
Etter flere år i viking bestemte jeg meg for at det måtte bli slutt på å springe på do om morgenen i T-skjorte og tights, og kjøpte noe tynn lin hos Kjerstin på Medeltidsmode. Ettersom vi lå i leir på Borre ble det håndsøm «all over», med en noe tykkere lintråd enn jeg normalt ville ha valgt rett og slett fordi den var tilgjengelig. Litt krokete med sikkert ganske autentisk 🙂
20160710_171759
Serken består av rektangler med trekantede kiler i sidene, som går helt opp til ermegapene. Sømrommene ble lagt ned før alle delene ble sydd sammen med usynlig søm. Snittene i sidene tror jeg ikke det er noe funn på men de var en nødvendighet, og er sydd ned både på rett- og vrangsiden av plagget.
seam_techinques01seam_techinques03
20160710_171812
Jeg broderte en enkel bord med kjedesting rundt halsen til slutt.
20160710_171827

Jeg tror nok at denne må ha følge med et lett plagg med lange ermer til de kjøligere morgenene 🙂

Legg igjen en kommentar

