Meanwhile, in Tromsø…

20140719_141132
Lørdagen ble ikke helt som jeg hadde forventet. Jeg sto hjemme i stua og trodde at vi skulle til byen og nyte det fine været, og deretter på Tante Ingers Tehus og fråtse i hjemmelagede kaker da 3 tungt bevæpnede vikinger invaderte huset mitt, forlangte at jeg kledde meg om i tidsriktige klær og kommanderte meg så ut i en ventende doning. Det gikk ganske snart opp for meg at dette var en aksjon som hadde vært planlagt og hemmeligholdt på Facebook i noen tid, og jeg vil med dette få gratulere alle de involverte, både oppmøtte og fraværende, for jeg har ikke hatt DEN ALLER MINSTE PEILING om at noe foregikk i kulissene! Men her hadde de altså ikke bare planlagt en bortførelse, de hadde også bemektiget seg med leirutstyret som sto i boden, og gjort ungene mine til sine medsammensvorne!
20140719_141143
Jeg ble så kjørt til Eide Handel for proviantering, noe som jo i den slags hyr alltid er en interessant opplevelse. Nå var jeg jo ikke akkurat bastet og bundet, men dere vet…man føler seg jo litt som en anakronisme i en sånn situasjon. Så gikk veien til Greipstad. Været var vakkert og fuglene sang, på et jorde sto en hest som forsøkte å gi seg ut for å være en zebra, en annen følte nok at den trengte litt cellulose i kosten ettersom den hadde spist det nærmeste treet ned til halv størrelse, og en mann gikk tur med støvsugeren sin etter veien. Sånn er det på landet.
20140720_145919
Vi spise Anguspølser og middelhavssalat og koteletter og hamburgere og stekte pinnebrød og marsmallows og ble godt innrøkte. Akkurat som man skal på en velykket grilltur! 🙂
20140720_134820
Dagen etter lagde Kristine kaker og jeg bedrev som vanlig panikkrydding…til en slags workshop light…observer Emils fine kakespade.

Nå kan dere tro jeg har kjempestore forventninger til jeg blir hundre…og før det hyppige besøk på gamlehjemmet når den tid kommer, lange turer i rullestol på parkeringsplassen med dertil hørende måkejakt. Med pil og bue.

Tusen takk for en vellykket 50-års kidnappelse! 🙂

Legg igjen en kommentar

