Gamlebyen Skansen

skansen
I går kveld var jeg på stiftelsesmøte i aksjeselskapet Gamlebyen Skansen. Møtet ble holdt på Rica Ishavshotellet.
skansen01
Kort fortalt var det møtt opp et 20-talls personer, blant annet Varaordfører i Tromsø Kommune Anni Skogman, Marie Fangel og mannen bak «Landsbyidioten.» Pressen var også til stede.

Den første halvdelen av møtet var viet en oppsummering av hva slags visjoner Tom og Hallvard har for bydelen. Kommunen har ikke satt av penger til formålet, men ordførerkontoret klarte alikevel å hoste opp 10.000,- til aksjer fra budsjetter som de rår over i egenskap av sine stillinger. Anni Skogman kunngjorde også at hun ville ha 5 aksjer (a’1000,-.) Resten av tiden ble vedtektene gjennomgått.

Jeg forlot møtet i pausen ettersom vi holder kurs på Fløya, etter å ha blitt intervjuet av Tromsø, snakket litt med Skansens Venner og Hallvard Birkeland. Så heller ikke for meg at jeg skulle sitte i noe styre. :p

Hallvard og Tom har også opprettet en innovasjonsgruppe for Skansen, bestående av grundere i alle aldre som er interessert i å drive forretning der eller starte opp nytt. Dette kan kanskje være interessant for noen av oss? Da vil man jo få inflytelse allerede i startgropa. 🙂

Dersom noen ønsker å kjøpe aksjer i Skansen så kan de ta kontakt med Hallvard Birkeland; hans kontaktinfo er lett tilgjengelig på nett, men jeg har også telefonnummeret hans.

Skansens Venneforening er jo noe man kan lett kan støtte, både passivt og aktivt. Det koster 100,- å være medlem i et år, og jeg har betalingsinformasjon. Mer om det senere.

Utover det så vil Hallvard B. møte oss i neste uke. Jeg har snakket med de av medlemmene som nok er mest interesserte, og det kan virke som om fredag kveld er mest aktuelt. Eventuelt etter sverdfektinga. 🙂

2 kommentarer om “Gamlebyen Skansen

Legg igjen en kommentar

