AltInn og Facebook

knut_valberg_polleidetStraumEyjar er nå registrert i AltInn som frivillig organisasjon. Bekreftelsen er ikke kommet, men det beror nok på at registreringen skjedde rett før juleferien. Alle styremedlemmene, (bortsett fra Marie Victoria), har signert digitalt, så jeg regner med at vi hører fra Brønnøysund en av de første dagene på nyåret.

I den forbindelse har jeg tenkt. Bare det i seg selv er vel en bragd nå i disse daffetider :p men altså:

Face har liksom laget to forskjellige måter som organisasjoner kan kommunisere utad og med hverandre på, nemlig GRUPPE og SIDE. Og vi har faktisk klart å bruke dem helt motsatt av det som er intensjonen. IT MUST BE FIXED I TELL YOU!

Da gruppa «Fløya Bueskyttere», (nå «StraumEyjar Buelag»), ble opprettet var det vel ikke så mange av oss som skjønte forskjell på gruppe og side og alle sånne FaceBook-greier. Etter at det var gått ei, (ganske lang), stund skjønte jeg at denne gruppa egentli burde vært EN SIDE…såkalt PAGE. Da ville vi nemli være mer synlige, lettere å finne for andre folk som oss 🙂 og både privatpersoner og institusjoner, som f.eks. Tromsø Museum, kan «like» siden og dermed spre det glade budskap!

Men istedenfor å ta konsekvensen av det, så gikk jeg altså hen, (etter årsmøtets beslutning i høst), og opprettet en lukket StraumEyjar Admin-side, til bruk for styremedlemmene. Det var egentli ganske teit av meg for den burde ha vært ei GRUPPE! 🙂 Jeg må ha hatt et lett tilfelle av hjernesvinn.

Disse to kommer derfor til å bytte plass. Dette innebærer at SIDEN StraumEyjar blir moderskipet for både bueskyttere å handtverkere. Siden vil bli offentlig og alle i dagens gruppe må «like» den nye sida. Dere vil få invites alle sammen. Etterhvert vil den nåværende gruppa bli lukket og kun for styremedlemmene. Alt som e lasta opp til gruppa blir flytta til siden.

De to bloggene/hjemmesidene for bueskyttere og håndtverkere forblir uforandret.

Frie Duellister har også ei gruppe og og jeg skal definitivt ikke legge meg i hva dere gjør på Face. Men synlighet fordrer nok en side heller enn en gruppe. Hvis dere vil menge dere med oss der inne også så ville det absolutt være veldig hyggelig 🙂 og vil dere ikke det så vil jeg uansett anbefale en side. Så kan vi jo LIKE hverandre! 🙂

En kommentar om “AltInn og Facebook

Legg igjen en kommentar

