Vi e oppdaga!

Det ringte en kar fra Bladet  Nordlys her forleden dag. Han har ringt meg flere ganger før, men alltid når jeg var på jobb, og ettersom jeg trodde det var en som ville selge meg et abonnement så ringte jeg ikke tilbake. :p Men det var ikke det han ville.

Han hadde oppdaget StraumEyjar. 😀

Han vil selvfølgelig intervjue oss…og journalister er jo sjeldent sene i vendingen. Så han foreslo at vi skulle møtes i Tønsvika hos Jan Reidar og lage en videoreportasje på søndag!

De av dere som har vært der vet at det er et stykke å gå, kanskje 40 minutters rask marsj. Vi må av forskjellige grunner starte litt utpå ettermiddagen, og for at det skal være gjennomførbart uten at vi bruker hele dagen må Jan Reidar hente oss med scooter. Så jeg sendte ut forespørsel til de av oss som jeg vet har ferdige klær i viking eller middelalderstil, og 5 av dem gav positiv tilbakemelding. Så bare værgudene er på vår side skal vi altså filmes i morgen.

Jeg har også hatt kontakt med en kar som bor i Tønsvika, (har nevnt ham for noen av dere allerede), han heter Anton og er vikingentusiast. Han er fra Litauen, snakker godt norsk og har deltatt i endel større festivaler på kontinentet. Anton, som også skal være med opp i morgen, har lyst til å arrangere vikingfestival i Tromsø! Han kommer også for å trene med oss på mandag, og vil forhåpentligvis bli en fin ressurs for både bueskyttere, sverdfektere og håndtverkere. 🙂

Legg igjen en kommentar

