Nålbinding votter: del2


Vottene er ferdige 🙂

De var egentlig ganske enkle å lage. Nålbinding som teknikk skaper et veldig fleksibelt materiale, siden det bindes i spiral og oppover. Dermed er det på et slikt plagg ikke nødvendig å tilpasse bredden fra underarmen til fingertuppene, men man kan bruke samme antall sting helt til man kommer til tuppen av lillefingeren. På dette tidspunktet tok jeg inn 2 masker i hver side til arbeidet nådde akkurat over fingertuppene; så sydde jeg simpethen toppen av vanten til, og dro den litt sammen i begge sidene for å få en svak avrunding.

Jeg brukte ikke noen oppskrift til tommelen, bare prøvde meg fram. Jeg stoppet  å binde ved tommelgropa, og laget en åpning der. Jeg tror kanskje den var 3 cm bred eller litt mer. Når resten av votten var ferdig starta jeg på tommelen ved å binde to masker slik som i starten på arbeidet, stramme den første og deretter binde det neste stinget til tommelåpningen ved å plukke opp en maske der. Når jeg hadde bundet tommelen ca.halvveis opp begynte jeg å ta inn 2-3 masker i hver omgangtil tommelen var ferdig. Så avsluttet jeg som på selve vottetuppen.

Les mer om nålbinding og hele 40 forskjellige sting her!

Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal brodere noe fint på dem 🙂

Se flere bilder
her.

og her 🙂

En kommentar om “Nålbinding votter: del2

Legg igjen en kommentar

