Treasures from Visby


Her er skattene jeg fikk med meg hjem fra øya i mitt hjerte i år 🙂

Beltespenne og endestykke i bronse, fra Burr som sto på stand med Historiska Fynd. Disse er kopier fra gravfunn.

Dette er en dings som settes mellom to belte-ender, man kan henge saker i ringen…for eksempel en veske. Også kjøpt hos Burr.

Og her er Burr the Man!

Disse kjøpte jeg hos Czesare, (sp?), samme som i fjor. Skal ikke brukes på samme belte som ovenstående, disse er kopier av funn fra middelalderen.

Husker ikke hvor jeg kjøpte dette korset med dragehodet…kjedet ble grønt på turen hjem så det har jeg «parkert.»

Armbandet aner jeg ikke opprinnelsen til, men ringen er et gotlandsfunn og jeg mener å ha hørt at mønstret er unikt for øya.

Her kan mønsteret på ringen sees bedre. Den snurrige gaffelformede dingsen i bein er faktisk et redskap som man lager snor til klær og annet med!
Jeg fikk med meg noe hardtvinnet ullgarn i forskjellige tykkelser; det fargede er til brodering! Herlighetene ligger dandert på et stykke rustrød ull og en grønn hette som jeg kjøpte en dag det regnet…båndene kjøpte jeg på markedet og sydde på selv. 🙂

Legg igjen en kommentar

