Håndsydde knapphull

Dette har jeg plagdes med i etpar uker nå 😦 Symaskinen min vil IKKE sy knapphull i det tykke stoffet og jeg rekker nå opp for tredje gang.

Jeg fant bloggen Art, Beauty and Well Ordered Chaos da jeg lette etter løsninger på problemet. Gail Kellog Hope forklarer her på en lettfattelig måte hvordan man skal gå fram. Nå har jeg jo sydd knapphull for hånd før, men det jeg IKKE husket var at man skal splitte knapphullet FØR man syr! Vesentlig detalj det!

Her er noen flere forslag til knapphullssøm, som viser stingtypen mer nøyaktig:

Det siste bildet er fra bloggen A Most Peculiar Mademoiselle, forfatteren er svenske Sara som lager så mye fint! Prosjektet er en annen versjon av hette med mantel, en variasjon av den jeg syr…her vises de ferdige knapphullene tydelig, samt plassering av knappene.

Nå skal jeg ta frem synåla så jeg får gjort hetta mi ferdig. 🙂

Legg igjen en kommentar

