Low Impact Living

Jeg bare MÅ skrive litt om dette…i en perfekt verden ville jeg levd sånn!
Disse bildene er fra Simon Dales hus, (i Storbrittania et sted), som han har bygd selv sammen med familie og venner. Huset er bygget med midler og framgangsmåter som er maks naturvennlige, og planlagt ut i fra at driften av det skal være det samme.Disse to siste er henta fra Cae Mabon, et lignende men adskillig større prosjekt. Begge nettstedene har lenker til steder som kan være interessante for den som tenker miljøvern og historie, blant annet Steward Community Woodland, som driver med permakultur.

Jeg blir helt forhekset av sånne bilder, selv om jeg jo vet hva man må forsake dersom man skulle leve på denne måten. Innerst inne er jeg jo på en måte en hobbit, og har en slags lengsel etter et enklere liv.

Kan vi ikke bare bygge en sånn landsby dere…og et langhus som kan romme både skytebane og høvdingsete? Jeg lover at det ikke kommer noen Tripp Trapp-stol over dørterskelen. 😉

6 kommentarer om “Low Impact Living

    1. Vi kan vel starte m et langhus…så kan du bygge dæ slott når du har fådd nån å herske over…snill å rettferdi som du e. 🙂

  1. Med tid og stund er meninga at jeg ønsker å bygge og leve slik. Når og hvor det skal bli er derimot noe annet. Mange «løse tråder» som må nøstes opp i først før man kan ta et sånnt steg.

  2. Hallais! 😀
    D hær huset digga æ!
    Vældi «Ringenes Herre»-aktig.
    Tenkt kor fint d hadde vært å bodd i en sånn hær! Hadde vært skikkeli idyllisk!
    Mvh
    Magnus

Legg igjen en kommentar

