Handelsgillet

Handelsgillet ble opprettet i 1999 og har som mål å tilby historisk korrekte materialer og tilbehør til et publikum som ønsker å lage tidsriktige klær fra tidlig middelalder til 1800-tallet. De har et svært bredt sortiment, fra stoff og mønster til bøker og leirpiper.

For den som ikke har sett en wax-tablet før, (det inkluderer meg), kan man lese litt om bruken av disse på Wikipedia.

Noe som jeg alltid finner interessant er litteratur om emnene. 🙂 Dette er kanskje ikke det stedet som har mest å by på, men jeg har opplevd hvor lett det er å gå seg vill i amazonas…med det resultatet at jeg enten ikke kjøper noe eller er prisgitt min egen intuisjon. Uten å være for skråsikker så vil jeg anta at Handelsgillet har gjort en vurdering på de bøkene de tilbyr.

Her finnes flere typer bar-mounts eller veskehengere, og den som vil leve ut denne tidsalderen utover det å kle seg etter datidens mote kan også utstyre seg selv med artikler for personlig hygiene eller for å innta sine måltider i god skikk . 🙂

De har et godt utvalg av naturfarget lin og prisene er ikke så ille. I sortimentet finnes det dessuten et stort utvalg av hatter, noe som ellers kan være vanskelig å finne. De er imidlertid ganske kostbare, så det er kanskje noe vi kan vurdere å lage en workshop på? 🙂

2 kommentarer om “Handelsgillet

  1. Falt nesten i elsk på den barberkniven jeg 🙂
    men så tørr jeg ikke bruke slikt. D e nåkka me skarpe kniver mot halsen som gjør at æ av en eller anna grunn får en guffen følelse.
    mvh
    Magnus

Legg igjen en kommentar

